COD 2020 - D351

Online Literacy Practices: Literacy going Hybrid!

Kindergarten and Primary Heads, coordinators and teachers

4 sessions, start: 02-Nov

Course detail

Year: 2020
Level: Distance
Language: Spanish
Status: Ended
Lugar: Distance
Facilitator/s: Prof. Luciana Fernández
Print course
ESSARP Schools
Free of charge
Exams Schools
ARS 4800.00
Non affiliate
ARS 4800.00

Sessions


Sessions Dates Schedule
1 02 November - 08 November 2020 Online session
2 09 November - 15 November 2020 Online session
3 16 November - 22 November 2020 Online session
4 23 November - 29 November 2020 Online session

Facilitator/s

Luciana Fernández

Luciana Fernández es profesora de inglés, capacitadora docente y consultora académica. Se ha especializado en Práctica docente y Metodología, es Licenciada en Lengua Inglesa con orientación en lingüística y adquisición de la lengua y posee un Diploma en Investigación Educativa de la Universidad de Cambridge, Facultad de Educación.
Ha diseñado numerosas capacitaciones para distintas instituciones tanto en Argentina como en el exterior. Asimismo, ha participado de distintas conferencias y jornadas de desarrollo profesional en el ámbito nacional e internacional. Su presentación para ARTESOL 2015 fue elegida para ser presentada ante TESOL International como Best Affiliate Session. Fue una de las 50 ganadoras de una beca para asistir y presentar en IATEFL, que se llevó a cabo en Birmingham en abril de 2016.
Ha dirigido varias instituciones bilingües IB de Buenos Aires. Actualmente es Consultora Académica para National Geographic Learning. También asesora instituciones en el área de alfabetización y pedagogía de la lengua extranjera. Asimismo, es facilitadora en ESSARP (English Speaking Scholastic Association of the River Plate) donde capacita directivos y docentes de los colegios bilingües más importantes de Argentina.
Kindergarten and Primary Heads, coordinators and teachers
Get participants to:

- discuss and reflect upon the implementation of a Hybrid Literacy Programme.
- discuss and reflect upon the combination of traditional and online literacy practices that can be part of an effective hybrid literacy programme.
- explore best online literacy practices.
- explore best synchronous and asynchronus literacy practices.
- take ideas to apply in their own contexts.
- Components of a Literacy Programme.
- How are online literacy practices similar and different from traditional ones?
- Online and Traditional Literacy Assessment Practices.
- Building a bridge between the classroom and the screen and viceversa.
In the course participants will:

- reflect upon their practice.
- explore best practices and what makes them that.
- discuss, analyze and be critical towards materials, resources and activities.
- take ideas to adopt and adapt to their own contexts.
Go back