COD 2024 - D1001

Webinar - Gothic Intrigues and Social Satire: Unveiling Northanger Abbey and its reverberations

Literature lovers

1 sessions, start: 14-Jun

Please enrol before Tuesday, June 11th 2024

Course detail

Year: 2024
Level: Distance
Language: Spanish
Status: Announced
Lugar: Distance
Facilitator/s: Lic. Julia Fernández Armendariz, Sra. Maria Victoria Llera
Print course
ESSARP Schools
Free of charge
Exams Schools
ARS 15000.00
Non affiliate
ARS 15000.00

Sessions


Sessions Dates Start Finish
1 14 June 2024 05:30 pm 07:00 pm

Facilitator/s

Julia Fernández Armendariz

Julia Fernández Armendariz se graduó como profesora en Inglés del IES en Lenguas Vivas Juan R. Fernández, donde además completó especializaciones en Literatura Inglesa e Historia Británica. Es Licenciada en Educación por la Universidad Nacional de Quilmes y posee un Postgraduate Certificate in English Studies de The University of Nottingham, en Inglaterra. Sus áreas de especialidad incluyen Teoría Postcolonial, Teorías Fronterizas y Ficción Histórica. Es profesora de las materias Teorías Literarias y Literatura 1 del ciclo de Licenciatura de la Universidad Nacional del Litoral, Movimientos Literarios del Siglo XX en IES en Lenguas Vivas Juan R. Fernández y de Literatura Inglesa 4 en ENS en Lenguas Vivas Sofia B. de Spangenberg. Trabaja también en colegios secundarios en capital y provincia.

Maria Victoria Llera

Victoria Llera es profesora de inglés graduada en el I. E. S en Lenguas Vivas "J. R. Fernández" y Licenciada en Lengua Inglesa, con especialización en Literatura y Cine, de la U.N.S.A.M. Actuamente está cursando la adscripción en Lengua Inglesa II y Movimientos Literarios del Siglo XX en I.E.S.L.V. “Juan Ramón Fernández”, paralelamente enseñando I.G.C.S.E/AS en el Colegio Jesús María, Recoleta. A su vez, ha enseñado Lengua B en el Bachillerato Internacional, y trabaja en el Laboratorio de Idiomas de F.F.Y.L en la Universidad de Buenos Aires desde el 2011.
Literature lovers
-To promote an analysis of the novel based on its historical context and generic conventions and transgressions.
-To reflect on the context of production and the many contexts of reception.
-To analyse key passages and engage in fruitful conversations about characterisation and the creation of meaning.
-To explore its legacy and adaptations/reappropriations in other media.
-Jane Austen’s world and legacy.
-Introduction to the historical context.
-Discussion of genre, characterisation, symbols and motifs.
-Introduction to elements of cinematography and adaptation.
-Reading of key extracts and analysis of adaptations.
-Presentation of key concepts, discussion and guided group reflection and
exchange of ideas.
-Austen, J. (1998) Northanger Abbey. Hertz: Wordsworth Editions.
-Chevalier, J. (1996). Dictionary of Symbols. London: Penguin Books.
-Cuddon, J (2015) The Penguin Dictionary of Literary Terms and Literary Theory.
London: Penguin Books.
-Hutcheon, L. (2006) A Theory of Adaptation. New York: Routledge.
-Selection or articles.
Go back